Descobrint les teves competències: Comunicació
La Comunicació suposa l'habilitat de transmetre, de fer conèixer alguna cosa a algú d'una manera clara i entenedora.
La Comunicació en les empreses és un dels punts més importants i crítics, ja que d'aquesta depèn el desenvolupament de les seves activitats. Així que no només és una de les competències més valorades per les empreses que es dediquen a l'atenció a client, es requereix a totes les empreses.
Imagina que has de fer una entrevista de treball, comunicar-te amb l'entrevistador/a serà fàcil? Com pots comunicar de manera eficaç? Tingues en compte que el més important no és el que diu l'entrevistat/ada, sinó el que entén l'entrevistador/a. I que el resultat de la comunicació es mesura per l'efecte en l'entrevistador/a (no per les intencions de l'entrevistat/ada).
Els requisits d'una bona comunicació són:
- claredat del contingut i la forma de transmetre
- concreció: oferir informació exacta i delimitada
- concisió, expressar-se amb missatges breus i precisos
En una entrevista de feina podran observar que ets un bon comunicador/a si:
- estructures el teu missatge de forma lògica i clara
- transmets seguretat en les argumentacions que realitzes
- saps transmetre una situació complexa de forma simple
- adaptes el teu missatge segons l’ interès de l'entrevistador/a (utilitzant un llenguatge adequat, expressions no exclusivament col·loquials, controlant el llenguatge no verbal, no quedant encasellat en un mateix tema, ...)
- practiques l'escolta activa. La capacitat d'escolta activa és l'habilitat per a escoltar i observar la comunicació que realitza el nostre interlocutor.
També a l'entrevista de feina poden utilitzar preguntes per detectar la competència, et posem alguns exemples:
- Et consideres un bon comunicador/a? Valora-ho de l'1 a l'10 i raona la teva resposta.
- Explica una situació recent en la qual hagis hagut de comunicar una situació violenta o delicada i com vas actuar? Què va succeir? Com van reaccionar els altres?
I no oblidis que la millor manera de superar una entrevista de feina és preparar-la: fer una bona anàlisi de sector objectiu, autoconeixement, gestió de la frustració i creure que és possible.