Competències V
Descobrint les teves competències:
Orientació al client
L'orientació al client és una actitud permanent per detectar i satisfer les necessitats i prioritats dels clients. Estem orientats al client si complim aquests requisits:
- Coneixement exhaustiu dels productes i serveis de l'empresa.
- Detecció de les necessitats dels clients, així com de les seves prioritats
- Cerca de la millor opció entre els productes i serveis de les empreses segons les necessitats i prioritats dels clients.
- Comunicació dels beneficis que li aporta al client la selecció realitzada
- Mesura de la satisfacció de client.
L'orientació al client s'interrelaciona amb les següents competències:
- accessibilitat
- capacitat de resposta - coherència i agilitat
- empatia
Tots els departaments de les empreses estan enfocats cap a l'orientació del client i la creació i aportació de valor per al client. Demostrar que s’escolta i comprèn als clients és el més important per garantir la supervivència d’una empresa al mercat. Per això, les empreses fan una aposta clara per la formació dels empleats i, sobretot, afecta a la política de selecció de personal.
Si mostres interès per conèixer l’opinió del client envers el producte, servei... o t’identifiques amb els problemes dels clients i tens la voluntat de solucionar els dubtes que et plantegen, entre d’altres, tens conductes associades a l’orientació al client.
A una entrevista de feina, amb l’objectiu de detectar el teu nivell en aquesta competència, et poden fer preguntes com:
- Què entens per “donar una atenció al client de qualitat”? Què és l’important? Per què?
- Descriu una situació on vas donar bon servei al client, què vas fer? I el client?
- Ets client nostre? En cas afirmatiu, em pots dir què és el més positiu per a tu de la nostra atenció al client? I el més negatiu? Tens algun suggeriment?
Fins aquí hem fet un repàs de les competències més valorades per les empreses. Recorda que hi ha moltes altres competències que has de valorar a l’hora emprendre la recerca de feina.
T’adjuntem una guia de competències publicada enguany per la FUNDACIÓN ADECCO, on podràs de manera ràpida i divertida, descobrir vint competències, conèixer perquè són importants per a la feina, cóm desenvolupar-les i cóm explicar-les en una entrevista de treball.