Catalan English Spanish

Tràmits amb el SOC

  • La renovació de les demandes (fitxar cada 3 mesos) es fa de manera automàtica des de dia 13/03/20 i no caurà de baixa cap demanda per aquest motiu des d’aquesta data.
  • Es pot fer el tràmit telemàtic d’activació de la demanda en baixa al web del SOC, sempre que es conegui el PIN (si no en disposa, es pot recuperar també a la mateixa web) https://www.oficinadetreball.gencat.cat/socfuncions/Renovacio.do?idiomaNavegacio=ca&secure=S
  • S’ha habilitat al web del SOC un formulari per a auto inscripció de la demanda per part dels usuaris: nou procés d’inscripció bàsica COVID-19. Per a noves inscripcions i/o que no ho han pogut fer com a activació per tràmit telemàtic. https://serveiocupacio.gencat.cat/ca/soc/informacio-sobre-el-coronavirus-sars-cov-2/informacio-per-a-la-ciutadania/
  • S’ha habilitat un número 900 gratuït 900800046 per atendre els tràmits i/o consultes que es fan habitualment a l’oficina
  • Pel que fa a la Renda Garantida, per a noves sol·licituds es pot demanar cita prèvia (assistent al web del SOC o trucant al 900400012) https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/pobresa_i_inclusio_social/renda_garantida_ciutadania/rendagarantida_/
  • Per a tràmits i consultes: el número 900800046 i la bústia de l’OT: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. per a comunicació de canvis i aportació de documentació.
  • Per a qüestions relacionades amb bonificacions de contractes, mesures de suport a les empreses, autònoms,... : Contactar amb l’Àrea de Serveis a les Empreses: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • Si alguna Residència de l’àmbit sociosanitari ha de posar una oferta, aquesta té caràcter preferent i caldrà que es posin en contacte amb algun dels següents canals: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., telèfon: 93 483 10 00, o bé Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • IMPORTANT per a casos de situacions de violència masclista, el telèfon gratuït 24h-365 dies/any: 900900120 o trucant al 112.

 

SEPE: Que cal fer en cas de finalització de contracte o acomiadament

  • Si es tracta d’un ERTO: no ha de fer res (ni cita prèvia al SEPE ni inscripció SOC) ja que l’empresa se n’encarrega de tot.
  • Si es tracta d’un fi de contracte o un comiat individual, dels “normals”, cal demanar cita prèvia, però el telèfon SEPE per a aquest tràmit: 977 99 09 79 es troba col·lapsat, i tampoc està operativa la cita prèvia habitual, així que el canal a utilitzar és: “Pre-sol·licitud de prestació individualhttps://sede.sepe.gob.es/contenidosSede/generico.do?pagina=/contenidos/sede_virtual/sv00A1.html  A partir d’aquí el SEPE trucarà l’usuari, quan arribi el seu torn i farà la tramitació per telèfon igual que si estigués a l’oficina.
  • No es tindran en compte els terminis establerts per sol·licitar les prestacions.
  • Les pròrrogues dels subsidis es realitzaran de forma automàtica, sense necessitat de sol·licitud, a l’igual que les Declaracions anuals de persones majors de 52 anys.

SEPE Mesures extraordinàries COVID   

  • Si ets perceptor/a de prestacions i subsidis d'atur 
  • Si estàs en un ERTO
  • Si et trobes en situació d'atur
  • Si ets autònom/a
  • Si ets treballador/a del Sistema d'empleats de la llar i et trobes afectat/a per una reducció de jornada o s'ha extingit el teu contracte de treball
  • Sobre el subsidi per fi de contracte temporal